نیمچه زیست شناسان

دانشجویان زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری

نیمچه زیست شناسان

دانشجویان زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری

همایش گفتمان زیست شناسی

سلام

همایش گفتمان زیست شناسی با محوریت گرایش ها و بازار کار در روز شنبه 13 اسفند برگزار شد. شاید برای نوشتن این پست دیر باشه اما به هر حال ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است. (البته بعدش می میره).


یک نفر در پست تقویم آموزشی ترم بهمن یک نظر درباره همایش گذاشته بود مبنی بر این که من مغرور بودم و خودمو گرفتم و ... . نکته اول این که بفرمائید منظورتون از شخص مورد خطابتون من (زواری) بودم؟ نکته دوم این که جالبه که جسارت نوشتن اسم واقعی تون رو ندارید!!! به هر حال


نقطه ضعف های همایش زیاد بود. خودمون که توی کار اجرایی بودیم خوب می فهمیدیم که چه سوتی هایی داره داده میشه. برنامه در کمتر از دو هفته برنامه ریزی و اجرا شده بود. شاید بهتر بود اجرا نمیشد اما از طرف دیگه از برخی اساتید مثل خانم ها کاظمی و ملا نیا و دکتر رستگار که سؤال کردم می گفتن برنامه خوب بوده. استقبال به نسبت کم بود. از حدود 300 دانشجوی گروه شاید حدود 100 نفر اومده بودند. و از همین تعداد برگه های نظرسنجی و اعلام آمادگی برای همکاری که توزیع شده بود فقط حدود 30 تا برگشت!!!! واقعا از همکاری بچه های زیست شناسی متشکرم. واقعاً به ما امید می دید. 

اگر به ما کمک نمی کنید و برای بهتر شدن شرایط انجمن و انجام کارهای بهتر خودتون وارد عرصه نمی شید، بعداً نگید که انجمن اینطوره و اونطوره! من بالای سن از همه دعوت کردم برای همکاری. درسته کیفیت برنامه بالا نبود اما این خودش به دلیل عدم همیاری شما در کلیت کارهای انجمنه. اگر حضور نداشته باشید خب همین میشه دیگه...


به هر حال

بقیه برنامه های انجمن رو می خوام مختصراً معرفی کنم:

1- کارگروه برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی: از عنوانش مشخصه. مسئولین این کارگروه با هم جلسه می گذارن و سر یک موضوع به توافق می رسند و شروع می کنند برای برنامه ریزی برای برگزاری همایش یا کارگاه تخصصی.


2- کارگروه وبلاگ، نشریه و برد: این کارگروه باید کمیته های مختلفی در موضوعات مختلف تشکیل بده و با محوریت وبلاگ و آپدیت اون کارشو شروع کنه. از این مطالب میشه نشریه تخصصی و به روز رسانی برد گروه رو به نتیجه رسوند.


3- کارگروه جشنواره حرکت: جشنواره حرکت هرسال حدوداً اواسط اردیبهشت ماه در دانشگاه برگزار میشه. امسال سال سومش هست. در این جشنواره اصولاً می بایست دستاوردهای هر انجمن علمی در غرفه اختصاصی همون انجمن ارائه بشه. امور فرهنگی شروع کرده به برگزاری یکسری جلسات و کارگاه های آموزشی صرفاً برای آماده شدن خود دانشجویان انجمن ها برای برگزاری با کیفیت این جشنواره. کسانی که الآن حداقل ترم سه هستند جشنوراه پارسال رو که توی حوض بزرگ برگزار شد رو به خاطر دارند. 


4- کارگروه ترجمه و تألیف کتاب: با همکاری سرکار خانم دکتر ملا نیا (یکی از اساتید محبوب من) قرار بر این شده که انجمن شروع کنه به جذب مترجم از خود بچه های زیست شناس. این افراد در گروه هایی تقسیم بندی میشن و شروع می کنند به ترجمه کتاب هایی که خانم دکتر ملا نیا معرفی کردند. این کار زیر نظر خود ایشون انجام میشه و در نهایت کتاب ان شاء الله به چاپ خواهد رسید با درج نام افراد و انجمن بر روی جلد کتاب. موضوعات مورد ترجمه متنوعه و خانم دکتر فرمودند که انجمن اول باید به یک نتیجه برسه که روی چه موضوعی می خواد کار کنه.


5- کارگروه پژوهشی: این کارگروه اگر کسی از دانشجویان پروژه ای داره یا علاقه داره در کارهای پژوهشی شرکت کنه رو مورد حمایت قرار میده و کارهاشو پیگیری می کنه. یکی از جاهایی که باهاش وارد ارتباط شدیم تا به این هدف برسیم، همون مؤسسه دانش بنیان کارآفرینان شرق اسرار هست که آقای چشمی در همایش دربارش صحبت کردند. کارهای پژوهشی تون می تونه به کارآفرینی و سودآوری هم برسه!!!


6- کارگروه فوق برنامه: هر کار روتین و غیر روتین دیگه ای که انجمن قراره انجام بده و در قالب 5 کارگروه بالا جا نمی گیره در این کارگروه قرار می گیره. مثل پخش هفتگی مستندهای علمی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور اساتید گروه و ...



امیدوارم تشریف بیارید انجمن و اعلام آمادگی کنید برای همکاری در یک یا دو تا از کارگروه های فوق. 


در مورد سؤالاتی که در همایش جواب داده نشد باید بگم که سؤالاتتون به آقای محمدی تحویل داده شد و قرار شد ایشون جواب ها رو برای من ایمیل کنند. به محض این که ایمیل ایشون رو  دریافت کردم در همین وبلاگ قرار میدم.

بعضی سؤالات دیگه مربوط به آقای محمدی نبود و صرفاً درباره خود رشته ها بود. ان شاء الله به تدریج جواب های اون ها رو قرار می دیم.

فعلاً

موفق باشید

نظرات 1 + ارسال نظر
xtz چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:14 ب.ظ http://www.xtz2.loxblog.com

pas che shod gharar bod javab soalamono bezarin ro sait????????

سلام
هنوز هم قراره جوابها قرار داده بشه
آقای محمدی هنوز جواب سؤالات رو برامون نفرستادند
آقای سنجری هم قراره جواب بقیه سؤالات رو بذارن
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد