نیمچه زیست شناسان

دانشجویان زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری

نیمچه زیست شناسان

دانشجویان زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری

انجمن علمی زیست شناسی

سلام علیکم 

این چند وقت سرم خیلی شلوغ بود 

عذرخواهی می کنم بابت این که نتونستم وبلاگو آپدیت کنم 

اما در مورد انجمن علمی 

 

چند باری که با آقای تقوی صحبت کردم و یکی دو باری هم که رفتم انجمن، به نظر میاد خود اعضای شورا یه مقدار با هم ناهماهنگن. اولین و مهم ترین نکته اینه که همه اعضای شورا با هم همدل باشن تا بتونن کارها رو جلو ببرن. باید با هم در راستای رسیدن به اهدافی که خودتون تعینی می کنین و ما هم راهنمایی و کمکتون می کنیم، تلاش کنین. به هم کمک کنین. 

 

اما در مورد اهداف: 

 

مهم ترین نکته برای کارهای انجمن اینه که باید کارهایی رو برای انجام انتخاب کنه که کلی تر، اثرگذارتر و عمقی تره. و این کارها رو نهادینه کنه تا برای سال های بعد هم باقی بمونه. 

و این که باید به این کارهای کلی، خیلی خوب و کامل بی نقص رسیدگی کنه. و بهتره که یه سری کارها رو رها کنه 

نکته مهم دیگه اینه که شورا باید کاری کنه تا ذهنیت موجود درباره انجمن از بین بره. این ذهنیت که انجمن فقط یه جایی برای اختلاط دختر پسراست و هیچ کار مفیدی هم انجام نمیشه که هیچی، کلی موارد دیگه رو ایجاد می کنه. برای همین باید شورا محکم پیگیر کارهای اختصاصی زیست شناسی و علمی باشه. 

نکته دیگه، جذب نیرو هست. جذب نیرو فقط وقتی به خوبی اتفاق میفته که دانشجوها ببینن انجمن کارهای مهم و بزرگی برای انجام دادن داره و با جدیت برای رسیدن به اون اهدافش تلاش می کنه. البته برای جذب نیروی کاری و ثابت، باید پیگیری های خاصی هم انجام داد. اما هدف دار بودن و تلاش اعضای انجمن مهم ترین عامل برای جذب نیرو هست. 

نکته مهم دیگه اینه که انجمن به هیچ وجهی نباید وارد هیچ گونه مسئله سیاسی ای بشه. حتی به اندازه استفاده یه ماژیک انجمن برای تبلیغ یه کار سیاسی. 

 

اما  پیشنهادایی که من دارم: 

1- اجرای پرقدرت و هماهنگ سمینار علوم گیاهی 

2- ایجاد مرکز تهیه کتاب و جزوات مورد نیاز دانشجویان زیست شناسی برای همه ورودی ها. (ولی با گزارشکار مخالفم) 

3- بعد از دو تا مورد فوق، مهم ترین وظیفه ای که انجمن باید دنبال کنه، قوی تر کردن وبلاگ و تبدیل اون به یه پاتوق برای همه دانشجوهای زیست شناسیه. وبلاگ باید از نظر علمی قوی بشه. اگر وبلاگ رو درست مدیریت بشه، میشه ازش نشریه ژنوم رو هم درآورد. همینطور میشه بورد انجمن رو هم به واسطه وبلاگ فعال کرد. لذا من فکر می کنم مهم ترین کاری که انجمن باید پیگیرش باشه مدیریت قوی وبلاگه. 

4- برقراری یک ارتباط خیلی خوب و محترمانه با همه اساتید گروه، برقراری جلسات منظم ماهانه با گروه (ارائه گزارش کارهای انجمن به اساتید، درخواست راهنمایی و کمک از آنها و ...) و بعد از آن شرکت یک نفر از اعضای شورا در جلسات هفتگی گروه (البته این امر شاید کمی طول بکشه. چون یه سری زمینه سازی لازم داره) 

5- کمک به گروه برای حل کردن مشکلات انتخاب واحد و برنامه کلاسی که همیشه باهاش درگیریم 

6- پیگیری از گروه برای برگزاری حتمی اردوهای سرفصل دروس (این کار هم نیازمند یک زمینه سازیه. در ضمن نیازمند ارتباط دوستانه شورا با اساتیده) 

7- پیگیری از گروه برای برگزاری جشن های تجلیل از شاگردهای ممتاز هر ورودی 

8- پیگیری از گروه برای برگزاری دائم جلسات پرسش و پاسخ عمومی (برای همه دانشجویان زیست شناسی) در هر ترم یک یا دو مرتبه. 

 

بازم تأکید می کنم که مهم ترین نکته برای فعالیت های انجمن، نهادینه کردن اونها و پایدار موندنشونه. 

البته من به آقای تقوی گفتم هروقت قرار شد شورا جلسه بذاره، منم خبر کنه. یه سری حرف ها دارم تا بزنم. 

موفق باشید 

======== 

قابل توجه خانم خلیل زاده: شما آدرس سایت دادید. آدرس ایمیلتون رو بذارید تا مدیر وبلاگ (خانم خالقی) براتون دعوتنامه بفرستن.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:24 ب.ظ

سلام آدرس ایمیلم
www.samira.khalilzadeh@yahoo.com

... پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ب.ظ

سلام
راستش یه خواهشی داشتم اگه امکان داره عکسای آزبافت رو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد